Tafsiran Logo dan Tema Hari Guru 2019

Tafsiran Logo dan Tema Hari Guru 2019 - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tafsiran Logo dan Tema Hari Guru 2019, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tafsiran Logo dan Tema Hari Guru 2019
link : Tafsiran Logo dan Tema Hari Guru 2019

Baca juga


Tafsiran Logo dan Tema Hari Guru 2019

Tema:
"Guru, Obor Hemah Menyinari Pertiwi"
Logo Ini Memberi Maksud:

1. Buku melambangkan rakyat Malaysia menyahut seruan YB Dr. Maszlee Malik, Menteri Pendidikan Malaysia memperkukuh dan meningkatkan budaya membaca serta menzahirkan hasrat untuk menjadikan negara sebagai sebuah negara yang berbudaya membaca.

2. Icon orang melambangkan Guru dan Murid berpisah tiada. Guru mendidik murid sehingga berjaya. Murid berjaya akan tetap menghargai gurunya sepanjang hajat.

3. Pemilihan warna emas (Gold) memperlihatkan martabat (perumpamaan) seorang guru yang dikasihi. (dalam konteks warna). Dalam konteks nilai seorang guru - jasa guru tidak ternilai.
malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel Tafsiran Logo dan Tema Hari Guru 2019

Sekianlah artikel Tafsiran Logo dan Tema Hari Guru 2019 kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tafsiran Logo dan Tema Hari Guru 2019 dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2019/03/tafsiran-logo-dan-tema-hari-guru-2019.html

Subscribe to receive free email updates: