Mata pelajaran Sains Pertanian bakal diperkenalkan semula di sekolah

Mata pelajaran Sains Pertanian bakal diperkenalkan semula di sekolah - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Mata pelajaran Sains Pertanian bakal diperkenalkan semula di sekolah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Mata pelajaran Sains Pertanian bakal diperkenalkan semula di sekolah
link : Mata pelajaran Sains Pertanian bakal diperkenalkan semula di sekolah

Baca juga


Mata pelajaran Sains Pertanian bakal diperkenalkan semula di sekolah

PONTIAN - Mata pelajaran Sains Pertanian akan diperkenalkan semula di sekolah dalam masa terdekat.
Ini berikutan Kementerian Pendidikan melalui Menterinya Dr Maszlee Malik dan Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani secara dasarnya telah bersetuju akan usaha tersebut selepas dibincang dalam mesyuarat kabinet lepas.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Salahuddin Ayub berkata proses selanjutnya akan dibincangkan lagi oleh kedua-dua Ketua Setiausaha kementerian (KSU) masing-masing, secepat mungkin.

"Sekarang ini memang ada sekolah-sekolah yang masih mengekalkan aktiviti pertanian tetapi subjek (Sains Pertanian) saya tak pasti. Tapi dulu, ketika tahun 1970, 80an sains pertanian ini satu subjek pilihan untuk lulus peperiksaan.
"Ia sangat berkesan tetapi sekarang untuk menjadikannya sebagai pilihan ataupun sebaliknya, nanti kita fikirkan kemudian. Yang penting, pengetahuan mengenainya diajar kepada pelajar di peringkat awal, kalau boleh di peringkat sekolah rendah lagi,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas Majlis Pelancaran Program "MYGREENTEAM”, projek kerjasama Lembaga Pertubuhan Peladang (LLP) dan Kementerian Pendidikan di sekolah Menengah Kebangsaan Dato’ Penggawa Barat di sini, hari ini.

Turut hadir Pengerusi LLP, Datuk Mazlan Aliman; Ketua Pengarah LLP Azulita Salim; dan wakil Pengarah Pendidikan Negeri Johor, Yusman Jamsir. - Bernama
malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel Mata pelajaran Sains Pertanian bakal diperkenalkan semula di sekolah

Sekianlah artikel Mata pelajaran Sains Pertanian bakal diperkenalkan semula di sekolah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Mata pelajaran Sains Pertanian bakal diperkenalkan semula di sekolah dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2019/04/mata-pelajaran-sains-pertanian-bakal.html

Subscribe to receive free email updates: