Lebih "25,000 Pengunjung", Serbu Karnival Pendidikan Tinggi Di UMP !

Lebih "25,000 Pengunjung", Serbu Karnival Pendidikan Tinggi Di UMP ! - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Lebih "25,000 Pengunjung", Serbu Karnival Pendidikan Tinggi Di UMP !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia News, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Terkini, Artikel Today, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Lebih "25,000 Pengunjung", Serbu Karnival Pendidikan Tinggi Di UMP !
link : Lebih "25,000 Pengunjung", Serbu Karnival Pendidikan Tinggi Di UMP !

Baca juga


Lebih "25,000 Pengunjung", Serbu Karnival Pendidikan Tinggi Di UMP !


KUANTAN: Karnival Pendidikan Tinggi Negara (KPTN) ‘Jom Masuk IPT’ yang diadakan di Universiti Malaysia Pahang (UMP) di Gambang di sini baru-baru ini menarik lebih 25,000 pengunjung dalam kalangan pelajar dan orang ramai bagi mendapatkan maklumat tentang peluang me­lanjutkan pengajian serta latihan kemahiran.

Timbalan Naib Canselor (Penyelidikan dan Inovasi) UMP, Prof. Datuk Dr. Mashitah Mohd. Yusof berkata, penganjuran karnival tersebut sebagai hebahan kepada orang ramai tentang kemasukan ke institusi pendidikan tinggi di seluruh negara bagi sesi kemasukan 2018/2019

Kata beliau, ia merupakan platform yang memberi kemudahan kepada orang ramai bagi mendapatkan maklumat tentang program akademik yang ditawarkan.

“Pengunjung diberi taklimat mengenai peluang pendidikan tinggi, akreditasi dan pembia­yaan bagi lulusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) dan setaraf di peringkat pe­ngajian program asasi, diploma, ijazah pertama di universiti awam dan swasta serta sijil dan Diploma Kemahiran Malaysia di Institut Latihan Kemahiran Awam (ILKA).

“Turut diadakan sesi per­kongsian pengalaman bersama jurutera Malaysia yang melakar sejarah dalam pembinaan Menara Jam Abraj Al-Bait di Mekah, Datuk Wan Nazri Wan Aria dalam Sesi Bual Bi­cara,” katanya selepas perasmian karnival tersebut yang disempurnakan Pengerusi Jawatankuasa Dakwah Islamiah dan Tugas-tugas Khas negeri, Datuk Seri Syed Ibrahim Syed Ahmad.#sumber


Demikianlah Artikel Lebih "25,000 Pengunjung", Serbu Karnival Pendidikan Tinggi Di UMP !

Sekianlah artikel Lebih "25,000 Pengunjung", Serbu Karnival Pendidikan Tinggi Di UMP ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Lebih "25,000 Pengunjung", Serbu Karnival Pendidikan Tinggi Di UMP ! dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/03/lebih-25000-pengunjung-serbu-karnival.html

Subscribe to receive free email updates: