Muzik Video Tular Sebab Isu Ciplak, Taylor Swift Disindir

Muzik Video Tular Sebab Isu Ciplak, Taylor Swift Disindir - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Muzik Video Tular Sebab Isu Ciplak, Taylor Swift Disindir, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artist, Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Muzik Video Tular Sebab Isu Ciplak, Taylor Swift Disindir
link : Muzik Video Tular Sebab Isu Ciplak, Taylor Swift Disindir

Baca juga


Muzik Video Tular Sebab Isu Ciplak, Taylor Swift Disindir

Setiap kali muncul dengan lagu baharu, Taylor Swift juga tidak pernah gagal menampilkan video muzik yang hebat dan mencuri perhatian umum.

Begitu juga dengan video single terkininya yang berjudul Delicate apabila tular dalam tempoh kurang 24 jam dilancarkan di laman YouTube.

Namun apa yang mencetuskan bualan dan tular kali ini bukan kerana keindahan video itu tetapi kerana ada dakwaan mengatakan video itu hasil cipta sebuah iklan minyak wangi.

Taylor dikatakan meniru beberapa babak iklan omersial minyak wangi jenama mewah Perancis, Kenzo World, yang pernah ditayangkan pada tahun 2016.

Seorang netizen yang menggunakan nama akaun @wtcylon telah memuat naik potongan video yang disebut-sebut dengan video Delicate.

..

Tidak dinafi, memang terdapat beberapa persamaan. Salah satunya adalah lokasi yang menjadi latar video itu memang sama.

Selain itu, beberapa gerakan tari yang dilakukan oleh Taylor Swift juga sama dengan koreografi yang dilakukan model dalam video iklan berkenaan.

..

Sementara itu, wakil daripada jenama produk berkenaan ada memuat naik kenyataan balas namun seolah-olah menyindir Taylor ekoran isu plagiat itu.

“Listen Tay, I feel you. It’s hard to stay fresh. Call us, we can help.” (Dengar Tay (Taylor Swift), saya faham kamu. Memang susah untuk menampilkan sesuatu yang segar. Hubungi kami, kami boleh membantu).

Dilancarkan sejak 11 Mac lalu, setakat ini muzik video Delicate mencecah lebih 28 juta tontonan di YouTube.

The post Muzik Video Tular Sebab Isu Ciplak, Taylor Swift Disindir appeared first on Berita Viral.

malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel Muzik Video Tular Sebab Isu Ciplak, Taylor Swift Disindir

Sekianlah artikel Muzik Video Tular Sebab Isu Ciplak, Taylor Swift Disindir kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Muzik Video Tular Sebab Isu Ciplak, Taylor Swift Disindir dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/03/muzik-video-tular-sebab-isu-ciplak.html

Subscribe to receive free email updates: