Bebas Pro Rakyat, Guna Logo Parti Tanding Kerusi Di Bandar Kuantan !

Bebas Pro Rakyat, Guna Logo Parti Tanding Kerusi Di Bandar Kuantan ! - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Bebas Pro Rakyat, Guna Logo Parti Tanding Kerusi Di Bandar Kuantan !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia News, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Terkini, Artikel Today, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Bebas Pro Rakyat, Guna Logo Parti Tanding Kerusi Di Bandar Kuantan !
link : Bebas Pro Rakyat, Guna Logo Parti Tanding Kerusi Di Bandar Kuantan !

Baca juga


Bebas Pro Rakyat, Guna Logo Parti Tanding Kerusi Di Bandar Kuantan !


KUANTAN: Kumpulan Bebas Pro Rakyat (BPR) mungkin meletakkan calon mereka dia dua kerusi Parlimen dan DUN di kerusi bandar pada PRU14 ini nanti.

Penyeleras BPR, Benzin Dogak berkata mereka mungkin akan bertanding menggunakan logo parti sekiranya persetujuan di muktamadkan kelak.

Bebas Pro Rakyat (PKR) adalah gabungan bekas-bekas pejuang reformasi 98 Keadilan yang kini disisihkan dari parti akibat kelantangan bersuara mempertikaikan kepimpinan parti.

Terbaharu, BPR banyak mempertikaikan tindakan PKR menerima mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad untuk memimpin Pakatan Harapan (PH) dan seterusnya ditabalkan bakal Perdana Menteri PH sekiranya menang PRU14 nanti.

"Awalnya, kami (BPR) mahu bertanding di kerusi pinggir bandar. Namun selepas melihat senario terkini yang berlaku akhirnya kami pilih pusat bandar. Lagi pun kawasan ini tidak melibatkan tanah rancangan Felda", kata Benzin.

Difahamkan, kerusi panas yang menjadi pilihan BPR ialah Parlimen Kuantan dan Indera Mahkota. Manakalh DUN pula, Teruntum dan Semambu.

"Pada masa ini rundingan sedang diadakan untuk memutuskan tindakan selanjutnya hingga hari pencalonan. Kita sudah mengenalpasti beberapa calon yang layak untuk diketengahkan sebagai calon", katanya lagi.

"Semambu dan Teruntum di pilih kerana kerusi itu PAS meletakkan calon tidak popular untuk menyaingi PH dan BN. Saya dengar mereka letakkan calon yang terpaksa gantikan calon lain di Semambu. Di Teruntum pula, mereka sepatutnya meletakkan calon sesuai dan bukannya muslimat PAS untuk menyaingin dua calon bukan Melayu BN dan PH. Kenapa tak pilih dikalangan Dewan Himpunan Penyokong PAS atau NGO yang berpotensi seperti yang diwar-warkan sebelum ini?", dakwa Benzin lagi.

Sekiranya, BPR meneruskan hasrat ini maka sudah pasti pertembungan empat penjuru akan berlaku di parlimen dan DUN terbabit. Walau bagaimana pun segalanya bergantung kepada persetujuan mereka dengan parti-parti yang berkenaan. #PDO


Demikianlah Artikel Bebas Pro Rakyat, Guna Logo Parti Tanding Kerusi Di Bandar Kuantan !

Sekianlah artikel Bebas Pro Rakyat, Guna Logo Parti Tanding Kerusi Di Bandar Kuantan ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Bebas Pro Rakyat, Guna Logo Parti Tanding Kerusi Di Bandar Kuantan ! dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/04/bebas-pro-rakyat-guna-logo-parti.html

Subscribe to receive free email updates: