Presiden PAS Umumkan Nasrudin Hassan "Tanding" Parlimen Indera Mahkota

Presiden PAS Umumkan Nasrudin Hassan "Tanding" Parlimen Indera Mahkota - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Presiden PAS Umumkan Nasrudin Hassan "Tanding" Parlimen Indera Mahkota, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia News, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Terkini, Artikel Today, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Presiden PAS Umumkan Nasrudin Hassan "Tanding" Parlimen Indera Mahkota
link : Presiden PAS Umumkan Nasrudin Hassan "Tanding" Parlimen Indera Mahkota

Baca juga


Presiden PAS Umumkan Nasrudin Hassan "Tanding" Parlimen Indera Mahkota


KUANTAN: Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang malam tadi mengumumkan Ketua Penerangan Nasrudin Hassan akan bertanding Parlimen Indera Mahkota menghadapi calon Pakatan Harapan dan Barisan Nasional.

“Saya hendak umumkan calon pada 19 April ini, tetapi malam ini saya nak berikan keistimewaan kepada Parlimen Indera Mahkota,” katanya di Majlis Amanat Pilihan Raya PAS Pahang di Padang Awam Cenderawasih dekat sini.

“Dia ada ilmu, dia ada kelayakan, boleh bercakap, boleh berhujah, dia tidak boleh duduk senyap di Parlimen.”

Percaturan PAS menyaksikan Nasrudin tidak mempertahankan Temerloh yang dimenangi pada PRU13 dengan majoriti tipis, menewaskan pencabar, Datuk Saifuddin Abdullah dari BN, dengan perbezaan 1,070 undi. Saifuddin kini bersama PKR dan merupakan ketua sekretariat Pakatan Harapan.

Semalam, Amanah mengumumkan Setiausaha Agung Mohd Anuar Tahir akan bertanding di Temerloh. Hadi berkata PAS akan meletakkan calon lain untuk mempertahankan Temerloh.

Pada PRU13, calon PKR, Datuk Fauzi Abdul Rahman mempertahankan kerusi Indera Mahkora dengan menewaskan dua pencabar, Adnan Wan Mamat dari BN, dan calon bebas, Ponusamy Govindasamy, dengan majoriti 7,523 undi.

Hadi berkata rakyat akan mudah mendapatkan khidmat Nasrudin jika beliau dipiih sebagai wakil rakyat mereka memandangkan beliau menetap di Indera Mahkota.

“Sebab apa ke sini? Sebabnya rumah di sini,” katanya.

Hadi berkata senarai penuh calon PAS yang bertanding di seluruh negara akan diumumkan 19 April depan. #sumber


Demikianlah Artikel Presiden PAS Umumkan Nasrudin Hassan "Tanding" Parlimen Indera Mahkota

Sekianlah artikel Presiden PAS Umumkan Nasrudin Hassan "Tanding" Parlimen Indera Mahkota kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Presiden PAS Umumkan Nasrudin Hassan "Tanding" Parlimen Indera Mahkota dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/04/presiden-pas-umumkan-nasrudin-hassan_11.html

Subscribe to receive free email updates: