Isu Hari Mengundi, Cuti Dua Hari Kalau Pakatan Harapan Menang !

Isu Hari Mengundi, Cuti Dua Hari Kalau Pakatan Harapan Menang ! - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Isu Hari Mengundi, Cuti Dua Hari Kalau Pakatan Harapan Menang !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia News, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Terkini, Artikel Today, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Isu Hari Mengundi, Cuti Dua Hari Kalau Pakatan Harapan Menang !
link : Isu Hari Mengundi, Cuti Dua Hari Kalau Pakatan Harapan Menang !

Baca juga


Isu Hari Mengundi, Cuti Dua Hari Kalau Pakatan Harapan Menang !


PETALING JAYA: Penetapan tarikh Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) pada 9 Mei depan, mengundang pertikaian ramai berikutan ia jatuh pada Rabu, hari bekerja.

Setakat ini, tiada pengumuman mengenai hari tersebut dijadikan cuti umum melainkan semua sekolah di negara ini diberi cuti peristiwa berikutan 6,941 sekolah akan dijadikan pusat mengundi pada hari tersebut.

Bagaimanapun, seorang pemimpin dalam Pakatan Harapan membuat pengumuman mengejut susulan pengumuman tarikh PRU14 yang dibuat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) pada Selasa.

Pengarah Strategi Parti Amanah Negara (Amanah), Dr Dzulkefly Ahmad berkata, Pakatan Harapan akan mengisytiharkan 10 dan 11 Mei 2018 sebagai cuti umum sekiranya gabungan pembangkang itu memenangi PRU14.

Beliau yang berkata demikian menerusi akaun Twitter @DrDzul pada petang Selasa menjelaskan bahawa cuti umum itu bertujuan untuk menggalakkan rakyat pulang mengundi pada 9 Mei.

“Kerana keputusan SPR menetapkan 9 Mei Rabu, hari bekerja, maka andainya PH (Pakatan Harapan) menang, maka ‘Kerajaan PH’ akan mengisytiharkan 10 dan 11 Mei 2018 sebagai cuti umum bagi menggalakkan dan meyakinkan rakyat/pengundi untuk pulang mengundi dan seterusnya menyambut kemenangan rakyat,” katanya di laman sosial Twitter. #sumber



Demikianlah Artikel Isu Hari Mengundi, Cuti Dua Hari Kalau Pakatan Harapan Menang !

Sekianlah artikel Isu Hari Mengundi, Cuti Dua Hari Kalau Pakatan Harapan Menang ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Isu Hari Mengundi, Cuti Dua Hari Kalau Pakatan Harapan Menang ! dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/04/isu-hari-mengundi-cuti-dua-hari-kalau.html

Subscribe to receive free email updates: