9 Idea Menu Menarik Untuk Cikgu Buat 'Pot Luck' Di Sekolah

9 Idea Menu Menarik Untuk Cikgu Buat 'Pot Luck' Di Sekolah - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 9 Idea Menu Menarik Untuk Cikgu Buat 'Pot Luck' Di Sekolah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 9 Idea Menu Menarik Untuk Cikgu Buat 'Pot Luck' Di Sekolah
link : 9 Idea Menu Menarik Untuk Cikgu Buat 'Pot Luck' Di Sekolah

Baca juga


9 Idea Menu Menarik Untuk Cikgu Buat 'Pot Luck' Di Sekolah

Imej via https://ift.tt/w4OJ2y
Di sekolah, acara makan-makan atau 'pot luck' bukanlah perkara asing. Tidak kira ianya sambutan hari jadi, rakan pindah sekolah malah sambutan hari raya atau sekadar meraikan sesuatu kejayaan, acara makan-makan pasti akan menjadi agenda.
Berikut adalah beberapa idea untuk menu pot luck yang boleh dipertimbangkan untuk dimasak dan dibawa ke sekolah:

1. Cucur Udang
Imej via eatwhattonight.com
Cucur udang memang sedap. Apatah lagi jika anda orang Utara, biasanya cucur udang ni dinikmati bersama kuah kacang. Untuk sarapan pagi atau minum petang, cucur udang adalah antara pilihan menu yang sesuai dihidangkan. Klik SINI untuk resepi penuh.

2. Salad Telur Hancur
Imej via myresipi.com
Resipi ini memberikan nafas baru kepada hidangan salad, dengan scrambled eggs yang ditumis bersama kubis, tomato dan lobak merah. Tambah sos cili dan mayones jika mahu. Klik SINI untuk resepi penuh.

3. Jemput-jemput Ikan Bilis
Imej via myresepi.com
Kalau kena gaya masaknya, rangup diluar, lembut di dalam. Sedap makan ramai-ramai. Klik SINI untuk resepi penuh

4. Lempeng Pisang Berangan
Imej via myresepi.com
Daripada masin-masin kita pilih pula yang manis-manis lembut! Klik SINI untuk resepi penuh.

5. Nasi Goreng 
Imej via pamapedia.com
Nasi goreng merupakan menu yang paling mudah untuk disediakan dengan idea campak-mecampak di dalam kuali. Untuk beberapa resepi nasi goreng yang enak, klik SINI

6. Mee Goreng Mamak
Imej via FoodAdvisor
Resipi hidangan Mee Goreng Mamak yang cukup simple ini sesuai untuk anda yang mengidam masakan ala Penang! Klik SINI untuk resepi penuh.

7. Pasta Goreng
Imej via www.rasa.my
Pasta biasanya ramai memilih untuk dimakan bersama sos citarasa Itali seperti Bolognese, Carbonara dan sebagainya. Bagi anda kurang gemar, boleh je nak guna pasta ni untuk masak hidangan yang kena dengan Melayu seperti goreng dan juga sup. Sedap! Klik SINI untuk resepi penuh.

8. Puding
Imej via siraplimau.com
Untuk pencuci mulut, boleh sediakan beberapa jenis puding sebagai hindangan. Klik SINI untuk pelbagai resepi puding.

9. Mini Chocolate Cup Cake
Imej via siraplimau.com
Resipi yang pernah menjadi viral suatu ketika dulu iaitu Kek 2 Bahan. Cuma kali ini ia diolah menjadi Mini Chocolate Cupcake. Klik SINI untuk resepi penuh.

So, boleh cuba untuk pot luck di sekolah nanti. Kalau cikgu-cikgu rasa malas sangat nak masak, tempah sahajalah diluar sana. Hehehe...!
Untuk guru-guru di sebelah utara terutama di kawasan Pulau Pinang dan Kedah, Puan Zuraidah dan suaminya Encik Akmal Anas dari AZ Bakery & Delivery menyediakan pelbagai menu menarik untuk cikgu-cikgu tempah sebagai hidangan pot luck di sekolah.

Antara menu-menu tersebut termasuklah hidangan berat Western dan juga pencuci mulut seperti creampuff dan muffin.
Penghantaran turut di sediakan terus ke parking sekolah.

Boleh juga terus ke laman Facebook mereka untuk tempahan dan runding harga di SINI.

AZ BAKERY & DELVIERY
012-4479466 - Puan Zuraidah Othman
011-28430181 - Encik Akmal Anas Abd Malek


loading...
malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel 9 Idea Menu Menarik Untuk Cikgu Buat 'Pot Luck' Di Sekolah

Sekianlah artikel 9 Idea Menu Menarik Untuk Cikgu Buat 'Pot Luck' Di Sekolah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 9 Idea Menu Menarik Untuk Cikgu Buat 'Pot Luck' Di Sekolah dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/08/9-idea-menu-menarik-untuk-cikgu-buat.html

Subscribe to receive free email updates: