Kerajaan diminta keluar pekeliling guna bas sekolah untuk aktiviti sekolah

Kerajaan diminta keluar pekeliling guna bas sekolah untuk aktiviti sekolah - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kerajaan diminta keluar pekeliling guna bas sekolah untuk aktiviti sekolah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kerajaan diminta keluar pekeliling guna bas sekolah untuk aktiviti sekolah
link : Kerajaan diminta keluar pekeliling guna bas sekolah untuk aktiviti sekolah

Baca juga


Kerajaan diminta keluar pekeliling guna bas sekolah untuk aktiviti sekolah

KOTA BHARU 19 Nov. - Kerajaan diminta mengeluarkan pekeliling arahan supaya setiap sekolah hanya menggunakan bas sekolah sahaja untuk aktiviti luar seperti lawatan atau rombongan.

Timbalan Pengerusi Persatuan Bas Sekolah Kelantan, Izani Zakaria berkata, kebanyakan sekolah menggunakan bas persiaran untuk aktiviti luar berbanding perkhidmatan yang disediakan oleh pihaknya.
Beliau berkata, keadaan tersebut menyebabkan pihaknya mengalami kerugian disebabkan bas mereka tidak ‘bergerak’ ketika bukan waktu persekolahan.
Izan Zakaria, Timbalan Pengerusi Persatuan Bas Sekolah Kelantan
“Ada stigma dalam kalangan pengurusan sekolah untuk tidak menggunakan bas sekolah bagi aktiviti luar walaupun bas yang kami sediakan adalah lebih baik malah bas baru.

“Kami agak pelik kerana mereka seolah-olah tidak mahu menggunakan bas berwarna kuning, sedangkan bas sekolah mempunyai insuran pelajar berbanding bas persiaran,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Izani berkata, setiap kali menjelang cuti sekolah terutama pada ketika hujung tahun, mereka tidak mampu untuk mencari makan.

Katanya, keadaan itu menyebabkan pengusaha bas sekolah tidak mampu untuk menampung kos penyelenggaraan.

“Setiap kos penyelenggaraan meningkat tetapi tambang bas tidak naik. Kami tidak mampu untuk bertahan sekiranya keadaan ini berterusan.

“Justeru, kami merayu kepada Kementerian Pengangkutan dan Kementerian Pendidikan memandang serius ini dengan mengeluarkan pekeliling kepada setiap sekolah supaya menggunakan bas sekolah untuk aktiviti luar,” katanya. - UTUSAN ONLINE

loading...
malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel Kerajaan diminta keluar pekeliling guna bas sekolah untuk aktiviti sekolah

Sekianlah artikel Kerajaan diminta keluar pekeliling guna bas sekolah untuk aktiviti sekolah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kerajaan diminta keluar pekeliling guna bas sekolah untuk aktiviti sekolah dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/11/kerajaan-diminta-keluar-pekeliling-guna.html

Subscribe to receive free email updates: