Wakil rakyat pembangkang tidak dibenar masuk sekolah tanpa kebenaran - Maszlee

Wakil rakyat pembangkang tidak dibenar masuk sekolah tanpa kebenaran - Maszlee - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Wakil rakyat pembangkang tidak dibenar masuk sekolah tanpa kebenaran - Maszlee, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Wakil rakyat pembangkang tidak dibenar masuk sekolah tanpa kebenaran - Maszlee
link : Wakil rakyat pembangkang tidak dibenar masuk sekolah tanpa kebenaran - Maszlee

Baca juga


Wakil rakyat pembangkang tidak dibenar masuk sekolah tanpa kebenaran - Maszlee

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen pembangkang yang berhasrat masuk ke sekolah milik kerajaan untuk menghadiri sebarang program perlu mendapatkan kebenaran daripada Kementerian Pendidikan.
Menterinya, Dr Maszlee Malik berkata, pekeliling juga sudah dikeluarkan bahawa permohonan perlu dibuat kepada kementerian melalui Pengarah Jabatan Pendidikan Negeri (JPN) jika wakil rakyat terbabit berhasrat berbuat demikian.

“Saya sudah beberapa kali menjawab isu ini dan pekeliling juga sudah dikeluarkan yang menyatakan sebarang permohonan untuk masuk ke sekolah perlu mendapatkan kebenaran daripada kementerian melalui Pengarah JPN,” katanya ketika menggulung perbahasan Belanjawan 2019 di Dewan Rakyat, hari ini.

Menjawab celahan Tan Sri Noh Omar (BN UMNO-Tanjung Karang) sama ada peraturan itu hanya dikenakan kepada wakil rakyat pembangkang atau semua Ahli Parlimen, Maszlee berkata, ia terpakai kepada semua Ahli Parlimen pembangkang.

Noh yang tidak berpuas hati dengan jawapan itu mendesak menteri supaya memberikan keterangan lanjut namun desakan itu tidak dilayan sebaliknya Maszlee berkata, beliau akan memberi jawapan bertulis mengenai perkara itu.

Semalam media melaporkan, Sabri Azit (PAS-Jerai) mendakwa beliau tidak dibenarkan masuk ke sekolah milik kerajaan bagi menghadiri program tanpa sebarang alasan kukuh.

Sabri berkata, beliau kesal dengan tindakan diskriminasi itu yang disifatkannya sebagai tidak sepatutnya berlaku.

loading...
malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel Wakil rakyat pembangkang tidak dibenar masuk sekolah tanpa kebenaran - Maszlee

Sekianlah artikel Wakil rakyat pembangkang tidak dibenar masuk sekolah tanpa kebenaran - Maszlee kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Wakil rakyat pembangkang tidak dibenar masuk sekolah tanpa kebenaran - Maszlee dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/11/wakil-rakyat-pembangkang-tidak-dibenar.html

Subscribe to receive free email updates: