Bagaimana isu 1MDB dan silibus subjek Sejarah ini bermula?

Bagaimana isu 1MDB dan silibus subjek Sejarah ini bermula? - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Bagaimana isu 1MDB dan silibus subjek Sejarah ini bermula?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Bagaimana isu 1MDB dan silibus subjek Sejarah ini bermula?
link : Bagaimana isu 1MDB dan silibus subjek Sejarah ini bermula?

Baca juga


Bagaimana isu 1MDB dan silibus subjek Sejarah ini bermula?


Semalam dalam Parlimen, YB Pontian, YB Ahmad Maslan telah bertanya soalan kepada YB Maszlee Malik yang juga Menteri Pendidikan berkenaan Subjek Sejarah.

Berikut adalah isi soalan yang ditanyakan:

1. Bagaimanakah dengan sekolah swasta Cina yang tidak mengambil mata pelajaran Sejarah Malaysia di dalam silibus mereka?

2. Tajuk apakah yang menjadi kontroversi di dalam silibus sebelum ini yang perlu diubah?

3. Berapa tahunkah sesebuah perkara itu dianggap sebagai sejarah untuk ia dimasukkan di dalam mata pelajaran sejarah sesebuah negara?

Berikut pula video bagaimana jawapan yang diberikan oleh YB Maszlee Malik:


Bagi saya tiada masalah langsung soalan dari YB Pontian ini, tapi lihatlah sendiri jawapan dari Menteri Pendidikan kita.

Instead daripada menjawab soalan yang diberikan secara direct dan straight to the point..

Beliau sebaliknya berkata, beliau menjamin bahawa isu 1MDB akan dimasukkan sejarah Malaysia, jenayah besar pemimpin menyamun khazanah negara juga akan dimasukkan dalam sejarah.

Dan kalau diperhatikan beliau telah mengesahkan bahawa DBP baru nak 'engage' dengan sekolah-sekolah swasta cina tersebut untuk memperkasakan semangat patriotik dan penggunaan bahasa Melayu di sekolah-sekolah tersebut?

Apa maksudnya? Maksudnya memang tak belajar lah sejarah Malaysia kan? Macamana sekolah swasta yang tak belajar sejarah Malaysia (baru nak engage), tak mengikut sukatan pelajaran Malaysia dapat dana jutaan ringgit diera Malaysia 'Baharu' ini?

Apakah YB Dr. Maszlee hanya nak divert perhatian dari kejanggalan sistem pendidikan Sekolah Menengah Persendirian Cina ini dengan menyebut perkaraan keramat '1MDB'?

Sumber: Khairul Azri

malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel Bagaimana isu 1MDB dan silibus subjek Sejarah ini bermula?

Sekianlah artikel Bagaimana isu 1MDB dan silibus subjek Sejarah ini bermula? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Bagaimana isu 1MDB dan silibus subjek Sejarah ini bermula? dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/12/bagaimana-isu-1mdb-dan-silibus-subjek.html

Subscribe to receive free email updates: