"Saya Ada Dalam Pesawat Ketika Kejadian, Dia Suruh Kami Berdoa Buat Kami Rasa Ada Harapan," - Madeline Wright

"Saya Ada Dalam Pesawat Ketika Kejadian, Dia Suruh Kami Berdoa Buat Kami Rasa Ada Harapan," - Madeline Wright - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul "Saya Ada Dalam Pesawat Ketika Kejadian, Dia Suruh Kami Berdoa Buat Kami Rasa Ada Harapan," - Madeline Wright, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia Terkini, Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar Malaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : "Saya Ada Dalam Pesawat Ketika Kejadian, Dia Suruh Kami Berdoa Buat Kami Rasa Ada Harapan," - Madeline Wright
link : "Saya Ada Dalam Pesawat Ketika Kejadian, Dia Suruh Kami Berdoa Buat Kami Rasa Ada Harapan," - Madeline Wright

Baca juga


"Saya Ada Dalam Pesawat Ketika Kejadian, Dia Suruh Kami Berdoa Buat Kami Rasa Ada Harapan," - Madeline Wright


Sejak kejadian sebuah pesawat AirAsia X penerbangan D7237 dari Perth di barat Australia, ke Kuala Lumpur yang menghadapi masalah enjin Ahad lalu, ada beberapa pihak dilihat menempelak tindakan juruterbang yang menyuruh penumpang berdoa.

Ada yang menyatakan tindakan itu seolah-olah memberitahu bahawa mereka sudah tiada harapan dan akan terbunuh dalam nahas pesawat.

Itu adalah kritikan daripada mereka yang tidak berada dalam situasi cemas berkenaan, kritikan itu nampaknya disangkal oleh seorang penumpang bernama Madeline Wright, menurut beliau, ketika kejadian dia berada di dalam pesawat berkenaan di mana dia memuji tindakan kepten kapal yang dilihat tenang mengendalikan keadaan.

Jom kita baca tulisan beliau.

"Nama saya Madeline Wright dan saya terlibat dalam insiden enjin Air Asia pada hari Ahad (24 Jun) dari Perth ke Kuala Lumpur di mana saya dan keluarga dalam perjalanan ke Vietnam. 
Selepas mendengar bunyi kuat, pesawat kami mula bergegar dan dan semua 359 orang penumpang mula panik, Kapten kami amat tenang menyampaikan setiap maklumat.
Semua penumpang memberikan kerjasama yang baik sepanjang waktu kejadian menjadikan keadaan terkawal dan kepten dapat mengemudi pesawat dengan baik, tiada sesiapa yang menjerit.

Hakikatnya kami dan penumpang lain membayar murah untuk servis pesawat ini bukanlah untuk menghadapi kemalangan, masalah teknikal ini berlaku di mana-mana sahaja kapal terbang dan syarikat tambang murah Air Asia tidak patut dipersalahkan.

Pesawat ini diperiksa dengan teliti sebelum berlepas seperti semua pesawat yang lain dan dikawal oleh organisasi keselamatan udara yang sama, kita tidak boleh mengkritik Air Asia masalah teknikal boleh berlalu pada bila-bila masa walaupun pada penerbangan lebih mahal. 

Kami tidak membayar kurang untuk masalah teknikal, kami membayar kurang untuk tiada peranti elektronik, tiada makanan dan ruang kaki letak kaki yang kecil. Air Asia adalah sebuah syarikat yang luar biasa dan saya telah terbang bersama mereka berkali-kali sebelum ini, selalu dengan perkhidmatan hebat dan berlepas dan mendarat yang sempurna.

Adalah agak menjijikkan saya bila ada orang mengkritik kapten kami kerana memberitahu kami supaya berdoa dan ada yang mengungut mahu membunuhnya. Konteks penuh adalah, "Semuanya terkawal di dalam kokpit. Jika anda ingin berdoa, itu mungkin juga membantu." 

Beliau meminta kami berdoa telah dicemuh sedemikian rupa sedangkan ia adalah untuk membuat kita (penumpang) berasa lebih baik dan jika ia membantu itu adalah satu perkara yang individu. 

Dia profesional. Dia adalah manusia. Beliau mempunyai suara yang meyakinkan semasa semasa kejadian itu dan memberikan harapan kepada kami, dia adalah sebab kenapa saya masih hidup dan saya masih tidak dapat mengucapkan terima kasih kepadanya. 

Bahasa Inggeris adalah bahasa kedua dan dia mempunyai sedikit masalah mengucapkannya kepada kami tetapi apa yang dia katakan sudah mencukupi. Menariknya, walaupun 80% penumpangnya adalah keturunan Asia, dia hanya bercakap dalam bahasa Inggeris melalui kejadian itu.

Dan kepada orang-orang yang menyalahkan Air Asia untuk kejadian ini, itu bukan kesalahan mereka dan mereka telah melakukan yang terbaik untuk memastikan kami selesa semasa kejadian dan selepas itu.

Ya, kami menginap di lapangan terbang selama beberapa jam menunggu berita tentang apa yang akan berlaku seterusnya, tetapi mereka memberikan kami baucer untuk makanan dan air untuk memastikan yang terbaik untuk kami.

Pada masa itu mereka juga memberitahu supaya semua orang bertenang, bertolak ansur dan sabar, ketika menunggu 3 jam standard dalam barisan. Kami diberi pilihan untuk bayaran balik sepenuhnya, penerbangan yang dijadualkan semula, atau tinggal di lapangan terbang sedikit masa untuk penerbangan lain.

Ia mungkinmengambil masa kerana semasa tempoh kecemasan itu, mereka perlu membuat merancang semula. Lebih baik saya tunggu untuk mendapatkan satu cerita yang betul daripada mendapatkan empat cerita yang tergesa-gesa yang disampaikan.

Bagi anda yang mengkritik Air Asia, juruterbang bersama kami ketika kami berada di atas kapal, sila berhenti. Keberanian anak kapala dan kapten kita harus dipuji bukan dikritik, mereka melakukan yang terbaik untuk kami, dan semua penumpang." 

- Siakapkeli.my

malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel "Saya Ada Dalam Pesawat Ketika Kejadian, Dia Suruh Kami Berdoa Buat Kami Rasa Ada Harapan," - Madeline Wright

Sekianlah artikel "Saya Ada Dalam Pesawat Ketika Kejadian, Dia Suruh Kami Berdoa Buat Kami Rasa Ada Harapan," - Madeline Wright kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel "Saya Ada Dalam Pesawat Ketika Kejadian, Dia Suruh Kami Berdoa Buat Kami Rasa Ada Harapan," - Madeline Wright dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2017/06/saya-ada-dalam-pesawat-ketika-kejadian.html

Subscribe to receive free email updates:

Related Posts :